Matte painting, 2.5 D i njemački ekspresionizam u vizualno impresivnom Gradu prokletih

 Matte painting, 2.5 D i njemački ekspresionizam u vizualno impresivnom Gradu prokletih

MATTE PAINTING, 2.5 D I NJEMAČKI EKSPRESIONIZAM U VIZUALNO IMPRESIVNOM GRADU PROKLETIH

Piše: Iva Sirotić

Na današnjoj Kavi s gostima sa zanimljivom temom Stvaranje vizualnog stila u filmu Grad prokletih (Hinterland, 2021.), gost je bio montažer filma i jedan od producenata Oliver Neumann, iz austrijskog FreubeuterFilma. Grad prokletih režirao je oskarovac Stefan Ruzowitsky, predsjednik Ocjenjivačkog suda Hrvatskog programa ovogodišnjeg Pulskog filmskog festivala. Grad prokletih u utorak je premijerno u Hrvatskoj prikazan na otočju Brijuni, u sklopu programa Posebne projekcije.

Neumann je, uz detaljnu prezentaciju i prije making off videzapisa kojim je najavio svoju prezentaciju i izlaganje, razložio mnoge vizualne efekte i montažerske metode kojima su se služili pri stvaranju kadrova za Grad prokletih.

Film je u cijelosti snimljen u studiju na zelenim i plavim screenovima, u dva unita i u dva odvojena filmska studija. Neumann se u nekoliko navrata dotaknuo složenog procesa financiranja, i kontroliranja budžeta za ovaj, posebno za europsku kinematografiju, na vrlo specifičan način osmišljen i stvoren film u koprodukciji Luksemburga i Austrije.

Inspiracija za vizualni stil Grada prokletih bio je njemački ekspresionizam u kojem je posebno istaknuo pejzaže i stilizirane vizije nadolazeće transformacije Njemačke (slike nastale prije I. svjetskog rata) njemačkog slikara Ludwiga Meidnera, te estetiku filma Kabinet doktora Caligarija.

Neuman posebno ističe važnost filmske rasvjete za raspoloženje u filmu te napominje da su sve potencijalne greške koje nastaju u VFX-u zapravo greške nastale zbog pogrešne rasvjete. Kadrovi snimljeni s neodgovarajućom rasvjetom u postprodukciji ne mogu se „prebaciti“ iz dana u noć ili obratno stoga, ako nema novaca za nadosnimavanje, na obradu ide onaj materijal kojim se raspolaže. U filmu je dosta korištena tehnika matte paintinga, te je ovaj film zapravo u 2.5D perspektivi, točnije on je 2D slika u 3D perspektivi, koja se često koristi kod prikaza dubine prostora, te u grafikama video igrica.

U razgovor su se uključili studenti s mnogim pitanjima, a profesionalci iz filmske industrije Neumannova su detaljna objašnjenja doživjeli vrlo korisnima za svoj daljnji rad i inspiraciju.

Povezane novosti

Skip to content