Pulski filmski festival postaje najvažnije mjesto susreta hrvatskog filma i publike
Sudjeluju: Christopher Peter Marcich (ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra), Vjera Matković (Načelnica Sektora za audiovizualne djelatnosti i poticanje poduzetništva u kulturnim i kreativnim industrijama – Ministarstvo kulture), Dinko Majcen (pročelnik odjela Hrvatskog filmskog arhiva – Hrvatski državni arhiv), Aleksandar Erdeljanović (upravitelj arhiva Jugoslovenske kinoteke), Gianluca Farinelli (direktor Kinoteke u Bologni)
Okrugli stol obuhvatit će neke od ključnih pitanja restauracije i plasmana filmskih domaćih klasika. Glavna tema bit će očuvanje filmske baštine s predstavljanjem programa restauracije hrvatskih filmova. Nakon razgovora slijedi projekcija restauriranog klasika „H-8“ Nikole Tanhofera koji će ovo godine biti predstavljen u programu Venice Classics.
U suradnji s HAVC-omNOVOSTI
INTERES ZA ARHIVSKE FILMOVE UNATOČ NEDOSTATKU SREDSTAVA ZA DIGITALIZACIJU
Piše: Iva SirotićOkrugli stol o zaštiti i prezentaciji filmske baštine okupio je stručnjake iz regije. Prema riječima moderatora Danijela Rafaelića, pojavom streaming platformi koje omogućuju dostupnost suvremenih sadržaja, digitalizacija arhivskih filmova postaje erotizirana i vrlo goruća tema.
Upravitelj arhiva Jugoslavenske kinoteke Aleksandar Erdeljanović predočio je interesantan model restauracije. S lokalnim teleoperaterom – VIP Srbija, sklopili su ugovor te se trenutno restaurira 10 filmova godišnje.
Krešimir Partl, državni tajnik Ministarstva kulture, spomenuvši uvijek prisutan nedostatak sredstava, smatra da je to kod nas presporo te da nema razloga da se postupak ne intenzivira. Nabavka skenera već je pokrenuta, a prema riječima Dinka Majcena iz Hrvatskog državnog arhiva, dva su operatera već krenula na edukaciju u Bolognu. Majcen smatra da zaštiti filmske baštine, puno više od same kino dvorane, pridonosi digitalna platforma.
Direktor Kinoteke u Bologni, Gianluca Farinelli, osnivač Festivala (baštinskog filma) Il Cinema Ritrovato, iz svog bogatog iskustva izdvojio je tri bitna pitanja. preduvjet konzerviranja, očuvanja same filmske trake, osoblje koje mora biti educirano što vjernije prenijeti estetiku originala, poput intimne priče materijala, te originalnost – zadržati što veću bliskost autorskom stavu.
Ravnatelj HAVC-a, Chris Maričić, ističe edukaciju kao i stvaranje publike koja će ovaj proces znati cijeniti te da je restauracija određena vrsta dijaloga sadašnjosti i prošlosti i dijalog s publikom. Restauracija predstavlja koristan razvoj i učenje o povijesti i kulturi našeg kraja kao i o sadašnjosti.
U HAVC-u se radi na tome da se naša baština promovira izvan naših granica i kako da ona općenito bude što dostupnija. Netflix platforma zainteresirana je za naše arhivske filmove, no bitno je i da mi osnujemo svoju platformu i na taj način filmsku baštinu približimo domaćoj publici. Nakon okruglog stola prikazan je H-8… redatelja Nikole Tanhofera iz 1958., koji je Hrvatsku predstavljao na prošlogodišnjem filmskom festivalu u Veneciji.