Pulski filmski festival postaje najvažnije mjesto susreta hrvatskog filma i publike
Dr. sc. Mitja Reichenberg
Po obrazovanju je skladatelj (studirao je kompoziciju u klasi prof. Danea Škerla), prvenstveno usmjeren na pisanje filmske i scenske glazbe. Doktorirao je na Filozofskom fakultetu u Ljubljani (mentor prof. dr. Rastko Močnik) na Odsjeku za sociologiju s radom na temu Filmski zvuk i glazba u društvenoj funkciji. Predaje o filmu, glazbi, audioprodukciji i modernim zvučnim instalacijama na brojnim fakultetima i sveučilištima, piše filmsku glazbu za razne filmske žanrove i nastupa kao pijanist u nijemim filmovima. Snima i solo albume i organizira razne vrste koncerata i recitala elektroničke, klasične, ali i elektroakustično-eksperimentalne glazbe. Napisao je više od 35 knjiga i više od 70 različitih partitura za filmove svih žanrova i oblika na temu glazbe i filma.
Kao pijanist počeo je raditi još u studentskim danima u Jugoslavenskoj kinoteci u Ljubljani (prof. Borut Lesjak), a zatim je počeo samostalno pisati i oblikovati svoj stil sviranja klavira. Uporabom modernih kompozicijskih tehnika i stila te modernim pristupom današnjem pijanizmu njegove se filmske partiture za nijeme filmove odlikuju kombinacijom klasično oblikovanih skladbi i potpuno moderne izvedbe. U svojim je tridesetogodišnjim nastupima izveo mnogo samostalnih koncerata, uključujući i one za filmske klasike najvećih majstora nijemog filma (Murnau, Lubitsch, DeMille, Chaplin, Lang, Keaton, Eisenstein, Oswald, Bertini, Lumiere, Korda, Alberini, Reinger, Epstein, Choux, Vertov, Griffith).
Filmska glazba koju Reichenberg nudi istodobno je svježa, filmski čitljiva, epska, koketna, lirska i dramatična. Njegovi su nastupi uvijek hvaljeni u medijima budući da je visokokvalitetan umjetnički susret sa živom glazbom i filmom danas velika posebnost i rijetkost. Iskusiti čaroliju filmske slike gotovo zaboravljene povijesti postaje magija i jedinstveno iskustvo kroz njegove partiture, napisao je prije nekog vremena glazbeni kritičar povodom izvedbe Eisensteinova filma Oklopnjača Potemkin. Međutim, možemo i pročitati da je glazba postala veća od slike jer je pijanist-skladatelj Reichenberg na moderan i jedinstven način oživio veliko remek-djelo Metropolis (F. Lang). Osim toga, njegova je filmska glazba izuzetno poetična i emotivna jer se može dogoditi da se, u slučaju velikih drama, u mraku kina začuje tiho hrkanje, a na kraju filma gromoglasan pljesak.