10:30 FILMSKI SAJMOVI I NEZAVISNA DISTRIBUCIJA: NEIZVJESNA BUDUĆNOST

Dobar pitch, umrežavanje i vidljivost ključevi su uspjeha u neizvjesnosti

Piše: Iva Sirotić

Na Kavi s gostima u srijedu gost je bio Dennis Ruh s Europskog filmskog sajma s Festivala u Berlinu, s temom Neizvjesna budućnost filmskih sajmova i nezavisne distribucije. Ruh je svoju karijeru započeo volontiranjem na filmskim festivalima. Smatra da filmski festivali jesu i trebaju biti ne samo za promociju i prodaju filmova već i za stručno usavršavanje, te na taj način umrežavanje raznih djelatnika na filmu.

Moderator Davor Švaić napominje da se Pulski filmski festival razvio u tom smislu, proširivši svoj industrijsko edukacijski dio programa s vrlo zanimljivim sadržajima, i orijentiravši ga ne samo ka domaćoj industriji, već i internacionalnom umrežavanju. Švaić naglašava da je ove godine puno ljudi došlo na festival u Puli jer je postao filmsko tržište i platforma, a ne samo festival gdje se mogu vidjeti novi i aktualni filmovi.

Kroz svoje izlaganje koje je od početka bilo interaktivno s publikom, te kroz pitanja, dileme i komentare studenata, ali i prodajnih agenata, kao i selektora filmskih festivala i producenata, Ruh naglašava da su dobar pitch za svoj projekt u svakoj fazi razvoja i umrežavanje osnova pripreme za tržište, te baza uspjeha projekta u svim razvojnim fazama. Smatra i da je izuzetno bitna vidljivost prijava na radionice work in progress na raznim festivalima, tako da projekt može dobiti publicitet i da se za njega može razviti interes u raznim krugovima.

U Njemačkoj se već dogodila promjena da streaming servisi počinju distribuirati filmove. Kroz diskusiju se pojavilo i pitanje jesu li streaming platforme neprijatelji festivala ili su festivali neprijatelji platformama. Tako saznajemo da se HBO povukao sa istočno-europskog tržišta zbog prevelike konkurencije s distributerima.

Ruh napominje da su neizvjesnost i promjene u industriji počele i prije pandemije, veliko je pitanje kako će industrija preživjeti, posebno kino dvorane, no i Netflix je u krizi jer se smanjuje broj pretplatnika. Izuzetno je bitno biti kreativan i pronaći publiku za svoje projekte. Trebamo pametne i mudre strategije, neće sigurno biti kao nekad za što smatra da je mnogo lakše mlađim ljudima koji tek ulaze u industriju, nego onima koji su već godinama u poslu pa moraju mijenjati modele rada na koje su navikli. Situacija je komplicirana i na kompliciran način se razvija, ali Ruhov generalni zaključak je da industrija sigurno neće propasti.

Skip to content